tirsdag 23. oktober 2012

Fear

Eksamenstiden har begynt, og det ble plutselig mye gøyere å lese ikke-faglige bøker. Jeg har den siste tiden holdt på med å lese meg gjennom Gone-serien til Michael Grant for andre gang, og er nå ferdig. Jeg vet ikke om jeg klarer å vente til den siste boken kommer ut neste år! For en avslutning!


Fear er den femte boken i Gone-serien. Den er ikke like sterk som Plague, men den er likevel veldig veldig bra. For de av dere som ikke har lest disse bøkene kan jeg gi en kort forklaring på hva bøkene dreier seg om. Bøkene handler kort og godt om barn som er innesperret i byen sin og områdene rundt, uten voksne. En dag forsvant alle som var over femten år, og alle barna var sperret inne og kom seg ikke ut. Siden da har de gjort det de har kunnet for å overleve. Dette er ikke bare enkelt, for de må ikke bare overleve sult og sykdommer men også hverandre og et mystisk monster. Som om ikke dette var nok har noen av barna utviklet superkrefter, og flere av dyrene og insektene har blitt livsfarlige.

I Fear merker man at enden er nær. Vi får egne kapitler med livet utenfor, noe som gir oss mer innsikt i hva de voksne driver med og hva de tenker om hele situasjonen. De er også klar over at noe holder på å skje. På innsiden begynner mørke å senke seg for alltid, og barna må forberede seg på å overleve en evig natt. Nok en gang har Michael Grant klart å levere en bok fullstappet av action og mysterier. Det jeg likte spesielt godt med denne boken er at vi endelig får svar på hva som skjedde når de voksne forsvant. I tillegg merker vi at det bare er en bok igjen etter denne, og jeg lurer på hvordan han har tenkt til å flette sammen alle trådene. En annen ting jeg elsket med denne boken var karakterene. Det er så utrolig mange av dem, men jeg føler at jeg kjenner alle sammen likevel. Noe som er veldig bra gjort, for jeg er kresen med karakterene jeg leser om.


Det eneste jeg ikke liker ved denne serien er at ingen av vennene mine leser den, så jeg har ingen å diskutere den med! Hvis du leser serien og har lyst til å diskutere så ta gjerne kontakt! Jeg vet ikke hvorfor men jeg har et fryktelig behov for å diskutere karakterer og mulige endinger. Hvis du ikke har lest serien enda, så anbefaler jeg den på det varmeste!

Karakter: 5

SHARE:

2 kommentarer

  1. Liten oppmerksomhet til deg for spennende bokblogging: http://bokvrimmel.wordpress.com/2012/10/24/oi-en-utmerkelse/

    SvarSlett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig