fredag 4. januar 2013

The Other Side of the Story

Jeg begynte like gjerne det nye året med litt chick lit! I det siste har jeg vært skikkelig i humør for noe lett og enkelt, og da var denne boken av Marian Keyes helt perfekt. Jeg har et lite kjærlighetsforhold til Marian Keyes! Jeg synes hun er helt fantastisk morsom og jeg får alltid et hat-elsk forhold til karakterene hennes, noe jeg setter pris på.
The Other Side of the Story
The Other Side of the Story handler om tre veldig forskjellige kvinner som alle har en eller annen tilknytning til litteraturens verden, og hverandre. Jeg er egentlig ikke spesielt glad i bøker der det er flere mennesker som forteller historien, fordi jeg føler de ofte ikke dykker dypt nok i sjelelivet til hver enkelt. Men i dette tilfellet synes jeg det fungerte bra. Denne boken er jo også rimelig svær med sine 600+ sider, så du får nok av tid til å bli godt kjent med alle sammen.

Gemma var nok min favoritt å lese om. Hun er ekstremt bitter, spesielt på Lily, hennes tidligere bestevenninne. Lily stakk nemlig av med Gemmas store kjærlighet, og nå har de fått en datter og Lily har skrevet en bestselger. Gemma har uflaks på flere områder av livet og bestemmer seg for å skrive sin egen bok.
Lily opplever uventet suksess med sin første roman. Men så får hun skrivesperre når hun skal sette seg ned for å skrive sin andre bok. Lily tror i tillegg på karma, og er sikker på at noe forferdelig kommer til å skje med henne siden hun ble forelsket i venninnens utkårede.
Jojo er agenten til Lily. Hun er flink i jobben sin, og en veldig tøff dame. Men hun har nylig innledet et forhold til sin gifte sjef Mark.

Åh jeg likte denne boken dere! Altså, det er hva det er. Det er ikke fantastisk litteratur og kommer neppe på en liste over "Bøkene du må lese før du dør", men jeg var i humør for den nå. Jeg synes Marian Keyes skriver på en intelligent og morsom måte. Karakterene hennes føles som ekte mennesker med feil og mangler, i tillegg til at de er skikkelig komplekse! Jeg er imponert! Dessuten likte jeg hvordan alt ble knyttet sammen på slutten. Dette er skikkelig bra chick lit dere!
Noe annet jeg likte ved denne boken er hvor ekte følelsene og situasjonene virket. Jeg hadde store problemer med å legge fra med denne boken, i hvert fall når jeg rundet 300 sider. Da ble det helt umulig.

Terningkast: 5

SHARE:

2 kommentarer

  1. Herlig at det er flere enn meg som elsker Marian Keyes. Dette er en av mine favorittbøker, og jeg skulle gjerne lest "boken i boken" :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenkte meg at du også likte henne! :D Hun er helt fantastisk! Jeg har hørt denne handler om hennes liv som forfatter, men er ikke helt sikker. Den er kjempe bra uansett :)

      Slett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig