mandag 29. juli 2013

Daughters of Darkness (Night World bok 2)

I bok 2 av Night World serien møter vi mange nye karakterer, og noen gamle. Vi blir kjent med de tre søstrene Rowan, Kestrel og Jade, som er på rømmen. De slår seg ned hos tanten sin, som bor rett ved siden av Mary Lynette og broren Mark. Men de finner snart ut at tanten deres har blitt myrdet. De må prøve å finne ut hvem som drepte tanten deres, for det er noen der ute som vet hemmeligheten deres, og da kan de ikke være trygge. Mary Lynette prøver å finne ut hva som er "galt" med de tre søstrene, samtidig som broren deres, Ash, prøver å finne dem for å få dem med seg hjem.

Daughters of Darkness (Night World, #2)

Jeg likte denne boken mye bedre enn den første i serien. I Daughters of Darkness var det mer mysteriet som var i fokus. Mye av historien foregår om kvelden i mørket, noe som skapte en uhyggelig stemning. Det er mye som foregår på en gang, mange mysterier og farer som sakte men sikkert sniker seg opp på jentene. Dette skapte spenning, og ga meg lyst til å lese videre.
Mens jeg leste boken kunne jeg ikke la være å skulle ønske at jeg hadde funnet disse bøkene for noen år siden. Jeg er helt sikker på at jeg hadde likt de mye bedre hvis jeg var noen år yngre. Men det ødela ikke leseopplevelsen for meg likevel.

Hvis du er interessert i å lese disse bøkene må jeg advare deg om noe. Romantikken er veldig.. Klissete. Det er mye snakk om soulmates. Og Insta-love, som blir forklart med at de er soulmates. Hvis du skjelver bare av å lese dette, så er nok ikke dette bøker for deg, men hvis du tror du kan komme over det så kjør på. Romantikken var ikke hovedfokuset i denne boken, noe jeg likte veldig godt. Den romantikken som var i boken plaget meg dessuten ikke.

Hvis du er ute etter en vampyr-mysterie-bok så ville jeg absolutt ha gitt denne en sjanse. Språket er ikke det beste, og karakterene kan være kjedelige, men jeg likte den veldig godt. Det er en av de bøkene du kan lese en sommerkveld og slippe å tenke så mye. Men hvis du er i begynnelsen av tenårene eller kjenner noen i begynnelsen av tenårene som liker vampyrer, så anbefaler jeg deg denne boken på det varmeste.
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig