torsdag 17. oktober 2013

Deadly Cool av Gemma Halliday (Deadly Cool bok 1)

Deadly Cool av Gemma Halliday er en bok jeg begynte på for et par måneder siden. Jeg leste et par sider før jeg la den ned. Siden har den lagt og støvet på bokhyllen, så for noen dager siden bestemte jeg meg for å prøve igjen. Jeg er veldig glad for at jeg gjorde det, for denne boken var kjempegøy!

 Deadly Cool (Deadly Cool, #1)

Den handler om Hartley, som ikke har en veldig bra dag. Først finner hun ut at kjæresten hennes har vært utro, så drar hun hjem til han for å konfrontere han med saken. Kjæresten hennes har forduftet, men det har ikke jenten han var utro med. Hun ligger nemlig død i skapet hans.
Politiet er sikker på at kjæresten hennes er morderen, men selv om Hartley vil at han skal lide for det han har gjort er hun sikker på at han er uskyldig. Hun slår seg sammen med bestevenninnen Sam, og badboyen Chase for å finne den virkelige morderen.

Denne boken var veldig, veldig morsom. Hartley har en herlig sans for humor, og jeg lo høyt ved flere anledninger. Hele boken minnet meg veldig om tv-serien Veronica Mars, så hvis du likte den serien vil du antakeligvis like denne boken også. Gemma har blandet mysterier, humor og en liten dose romantikk, og resultatet var helt herlig.

Dette er ikke en veldig mørk eller intens bok, selv om flere personer blir drept i løpet av boken. Jeg vet ikke om det er humoren eller skrivestilen som gjør det, men boken er ikke veldig skummel, og du sitter ikke og svetter av redsel mens du leser den. Utenom slutten, som var ganske intens, er boken veldig enkel og "koselig" underholdning. Noe som er rart å si om en bok der folk blir drept men jaja.

Med andre ord: Hvis du er ute etter skremmende lesning nå på høsten, så finner du det ikke her. Men er du derimot interessert i et morsomt, Nancy Drew møter Veronica Mars mysterie, så vil du nok ikke bli skuffet hvis du plukker opp denne boken.

SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig