tirsdag 17. januar 2017

Omtale: Fool Me Once av Harlan Coben (Lydbok)


Handling 


Dette er en av de mest spennende bøkene jeg har lest på lenge. Fool Me Once av Harlan Coben var en thriller det var vanskelig å legge fra seg. Vi følger Maya, som en dag ser sin ektemann leke med datteren deres på skjult kamera. Problemet er at mannen hennes ble drept for to uker siden.

Dette er ikke en treg bok der stemningen har alt å si. Her skjer det noe hele tiden, noe som gjorde den vanskelig å legge fra seg. Maya prøver å finne ut hva som foregår, men det er ikke enkelt for her blir det bare mer og mer innviklet. Jeg prøvde hele tiden å finne ut hva som egentlig foregikk, men greide det ikke. Hver gang jeg trodde jeg visste løsningen, skjedde det noe som snudde alt på hodet.


Karakterer



Vi følger et relativt lite persongalleri. I alle fall føles det slik, for det er ikke en av de thrillerne med så mange personer at man ikke vet hvem som er hvem. Man forstår godt hvem de ulike personene er, og de fleste har en grei bakgrunnshistorie.

Maya var en spennende person å følge. Hun er skikkelig tøff, samtidig som hun har en fortid i militæret der du vet at noe har skjedd, men ikke hva. Dette fikk meg også til å gjette gjennom boken.


Lydbokopplevelse



Jeg hørte den på lydbok på Storytel, som du ser på bildene. Jeg likte lydboken veldig godt. Oppleseren, January Lavoy, var veldig flink. Hun gjorde det hele ekstra spennende og var flink til å leve seg inn i historien.

Noen ganger da jeg hører thrillere på lydbok synes jeg farten er litt... rar. Av og til føles det som om boken hadde vært mye bedre om jeg leste den selv. Jeg er ikke godt nok vant med lydbøker til å vite om dette handler om oppleseren eller om noen bøker bare ikke egner seg som lydbok. Dette er ikke tilfellet her. Denne var veldig spennende og oppleseren greide å skape den rette stemningen.

Kort oppsummert



Har du merket at jeg elsket denne boken? Dette er min første Harlan Coben bok, men jeg skal absolutt lese flere. Jeg har allerede sett gjennom flere av bøkene på Goodreads for å prøve å finne den neste jeg vil lese. Denne boken var spennende og jeg slukte den på rekordfart. Jeg vil anbefale den til alle som er glad i thrillere. Hvis du liker lydbøker hadde jeg absolutt gitt den en sjanse på lydbok.


5/5 blomster







SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg hører mye på lydbøker, og kan svare for min egen del at oppleseren er alfa og omega for historien. Det har hendt jeg har måtte avbryte en lydbok, fordi jeg rett og slett føler at oppleseren ikke passer for meg og på den måten ødelegger min opplevelse av boka. En dyktig oppleser gir fortellingen noe ekstra.

    Jeg har ikke lest noe av Coben selv, men morsomt å se at to bokbloggere har oppdaget forfatteren denne uka. Du burde svinge innom ebokhylla mi, Marianne, som blogger der, har også lest sin første Coben nå :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er trist at det skal ha så mye å si at oppleseren rett og slett kan ødelegge noen ganger. Det er jo så vanskelig å vite hvordan man liker oppleseren før man begynner på boken også.

      Så morsomt! Takk for linken :)

      Slett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig